Jak jsme hned v druhém měsíci existence eshopu vytvořili tržby přes milion korun

pro eshop www.mlsnyjazyk.com

Jak jsme eshop s oříšky a španělskými produkty nastartovali díky sociálním sítím?

Začátek spolupráce

Marketing na sociálních sítích pro eshop

Žádný dosah

Zboží ze Španělska na skladě

Jeden cíl

Rozjeli jsme sociální sítě od strategie až po realizaci
  • Logo, design a tvorba eshopu
  • Optimalizace dle chování zákazníků
  • Optimalizace na mobilní zařízení
  • Tvorba reklamních sad pro oslovení nových zákazníků
  • Tvorba reklamních sad navazující na zájem lidí o produkt
  • Remarketing a dynamický remarketing
  • Komunikace ze zákazníky
  • Reagování na vývoj konverzí
  • Optimalizace reklam dle %PNO
  • Testování kreativ (videa, sbírky, rotace, fotky) 
5 konkrétních tipů, které pomůžou i Vám
1

Správně nastavený dynamický remarketing

Dynamický remarketing je základní stavební kámen každého eshopu. Zásadní je mít správně nastavený pixel a informace ve feedu, které nahráváte na Facebook. Důležité je také vyladit vizuál produktů, například tím, že vytvoříte rámeček či přidáte informaci z katalogu jako je cena či sleva. Tyto změny můžete provést přímo na FB.

Základní formát

Vánoční formát

Vylepšený formát

2

Testování kreativ

Významným faktorem na sociálních sítích je testování kreativ, mezi základní formáty patří sbírka, rotace, fotka a video. Můžete zvolit i dynamické měnící se kreativy (obrázky a videa), vytvořit prezentaci nebo video z vlastních obrázků. Kreativy je pak důležité sledovat a dle úspěšnosti propagovat více, či naopak snižovat jejich rozpočet. Mimo denní optimalizaci rozpočtů a publik je třeba také měnit cca každé 1-2 týdny celkový vizuál kreativ, vytvářet nové a vypínat ty se špatným výkonem. Naším nejúspěšnějším formátem bylo většinou video a rotace. V některých kampaních ale také používáme sbírku či dynamické kreativy. U každého e-shopu však kreativy fungují rozdílně a podíl formátů používáme jinak, vždy podle jejich úspěšnosti. 

3

Optimalizace kampaňí

Podle nejnovějších doporučení optimalizujte rozpočet vždy na kampaň (CBO) se záměrem konverze na nákup. Ideální je dosáhnout alespoň 50 výsledků za týden.

Dejte Facebooku větší prostor, dejte mu co nejvíce dat a ukažte, čeho chcete docílit. FB algoritmy již dokážou správně vyhodnotit, kterým uživatelům reklamu ukáže. Z 90% také používáme automatické umístění reklam na všech platformách FB i IG. Ikdyž je většina nákupů pouze z Facebook feedu, stává se, že konverze příjdou také z instastories. Díky Facebook algoritmům pak dochází k automatickému přizpůsobení celkového rozpočtu a opravdu se stává, že IG konverze mají nižší PNO než FB feed. 

Základní cílení:
1) Optimalizujte rozpočet na úroveň kampaně
2) Optimalizujte na konverze – nákup
3) Automatické umístění

4

Sledujte správné metriky

Tento bod plynule navazuje na předchozí odstavce. Pokud máte správně nastavený pixel u svého eshopu, pak můžete cílít na základní konverze: zobrazení obsahu, přidání do košíku, přechod k zaplacení a nákup. Ano, ideální je sledovat všechny konverze a informovat se, kam každá reklama směřuje, resp. kdy se potenciální zákazník rozhodne nenakoupit a tyto důvody zkoumat dále hlouběji. Základním měřítkem je však vždy sledování NÁKUPU. Je jedno, kolik uživatelů navštívilo váš eshop či se dostalo až do košíku, když poté zjistíte, že neprovedli nákup. Každý takový uživatel je pro Vás ztrátový. Možná si říkáte, že je to jasná věc, ale stále se setkáváme s lidmi, které hlavně zajímá cena za proklik. Vše se točí pouze okolo toho, kolik zaplatíte za jednoho člověka, který provede NÁKUP.

5

Omezte své akce časově

Skvěle nám fungovalo omezení akcí časově. Ať už určité slevy či doprava zdarma pouze DNES či hláška, pokud objednáte do 16.12 přijde Vám zboží do Vánoc atd. Při strategiích omezených časem je důležité gradovat rozpočet až do dne D a průběžně analyzovat výsledky tak, aby se blížily k cílové návratnosti vaších kampaní. Tento druh může být velmi úspěšný, ale i zrádný, důležité je denně analyzovat rozpočet a návratnost a v den, kdy akce končí, kontrolovat rozpočet i v průběhu dne.

Výsledky v prosinci
(druhý měsíc existence E-shopu)

1
Počet objednávek
1
Měsíční obrat za 1 měsíc
1 %
PNO
(podíl nákladů na obratu)
1
Návštěvníků na
webu v prosinci

Rádi Vám s tím pomůžeme

" Online reklamě se věnuji od roku 2014, přes mnou spravované kampaně protekly miliony korun. Věřím, že dokážeme pomoct i Vaší společnosti zvednout zisky "
Michal Dombrovský
Senior online marketingový specialista

Rostislav Dobřanský

Majitel www.mlsnyjazyk.com

Naplánujte si konzultaci