getthumbnail

Nová Mazda CX-60 přiváží nové slibované technologie: Plug-in hybrid, zadokolku a šestiválce!

Dlouhou dobu se o tom spekulovalo a teď je to konečně tady! V dnešních časech, kdy většina automobilek nastupuje na čistě elektrickou vlnu, japonská Mazda představuje nové SUV CX-60, které sice je prvním plug-in hybridem značky, ale zároveň s sebou přiváží nové šestiválce (benzinový i naftový) a zcela novou platformu umožňující pohon zadních kol.

Mazda intenzivně pracuje na nových technologiích a v posledních měsících do světa unikají zajímavé technické nákresy pro patentové úřady odhalující slibnou budoucnost japonské značky. V Hirošimě se rozhodli, že se stanou další prémiovkou ze země vycházejícího slunce a v dnešních dnech představují hned několik významných novinek – první plug-in hybridní model spolu s očekávanými řadovými šestiválci a novou platformou s pohonem zadních nebo všech kol.

Až idealisticky znějící vize o budoucnosti Mazdy se tedy stávají skutečností a prvním modelem spojujícím plug-in hybridní technologii s novou architekturou a novými šestiválci je SUV jménem CX-60. To sice vypadá, jakože vychází z již dlouho existujícího populárního modelu CX-5, ale jak už zaznělo, je zcela novou hříčkou inženýrů Mazdy. A v dnešní době, kdy se většina světových automobilek uchyluje k elektrickým pohonům, se do toho Japonci rozhodli vlétnout doslova naplno. Už v minulosti Mazda lákala, že uvede elektrifikovaný vůz s více než třemi stovkami koní a svůj slib naplnila.

Hlavní motorizací pro novou Mazdu CX-60 je plug-in hybrid kombinující atmosférický 2,5litrový čtyřválec e-SkyActiv G s elektromotorem a 17,8 kWh lithium-iontovým akumulátorem. Nabíjecí hybrid se spalovacím motorem o 192 koních (141 kW) a 261 Nm a elektromotorem o 135 koních (100 kW) a 250 Nm vyvine reálnou systémovou sílu 327 koní (241 kW) a 500 Nm. Díky tomu je CX-60 do zásuvky nejsilnější silniční Mazdou všech dob, zrychlující z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Čistě na elektřinu pak ujede až 63 kilometrů a normálním AC nabíjením se baterie nabije do plna za čtyři hodiny.

Zatím ale neodcházejte, protože to nejlepší teprve přichází – nová Mazda CX-60 přijede na trh hned se dvěma šestiválci! Prvním je zážehový třílitrový šestiválec e-SkyActiv X s 48voltovým mild-hybridním systémem, druhým pak 3,3litrový turbodiesel SkyActiv D, taktéž s 48voltovým mild-hybridem.

Detailní informace o šestiválcích zatím Mazda bohužel nezveřejnila, ale všechny tři motorizace CX-60 spojí s nově vyvinutým osmistupňovým planetovým automatem, ukrývajícím motor-generátor mild-hybridních motorizací, s vícelamelovou spojkou nahrazující tradiční hydrodynamický měnič. Se šestiválci je nová Mazda CX-60 standardně nabízena s pohonem zadních kol, přičemž jinak příplatková stálá čtyřkolka i-Activ AWD je jediným dostupným hnacím ústrojím plug-in hybridní varianty.

Mazda u nové platformy Large Product Group s podélně uloženými motory, umožňující pohon zadních nebo všech kol, navíc investovala spoustu času do naladění podvozku s dvojitou lichoběžníkovou nápravou vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu. Novinka tak nabídne příjemnou ovladatelnost, kterou zlepšuje i elektronický pomocníček Kinematic Posture Control (KPC), stabilizující SUV při velkých přetíženích v zatáčkách přibrzděním vnitřního zadního kola, aby se zmírnilo naklánění.

Zní to naprosto senzačně, co myslíte? Přidejte k tomu nádhernou designovou filozofii značky „Kodo – Soul of Motion“ s prémiově vypadajícím interiérem, a právě si čtete o jednom z nejpřitažlivějších SUV posledních měsíců. V interiéru Mazda CX-60 ukrývá nejmodernější výbavu s TFT-LCD digitálním přístrojovým štítem, 12,3palcovovou obrazovkou infotainmentu, velkým head-up displejem a technologií personalizace rozpoznávající řidiče podle očí a automaticky nastavující pozici za volantem, zrcátka a prvky výbavy.

V Česku se nová Mazda CX-60 bude prodávat ve výbavách Prime-Line, Exclusive-Line, Homura a Takumi, přičemž oficiální ceník startuje od 1 293 690 Kč. Základní barvou je tradičně bílá, a přestože cena všech ostatních příplatkových odstínů není v Česku zatím zveřejněna, naši sousedé v Německu si připlatí přibližně 24 tisíc Kč.

Zdroj: garaz.cz, autorevue.cz

Kontaktujte nás

PŘÍBĚH 1

text text text

Jsi amatérský brankář, náš fanoušek nebo obojí?

Po zakoupení členství získáš hodnotné dárky Saves help a oficiální potvrzení o členství podle úrovně, kterou si zvolíš. Členství získáš na 1 rok.

Petr Čech

Chelsea FC

Datum nar.: XXX

Věk: XXX

Výška: XXX

Váha: XXX

Jsi profesionální fotbalista a chceš být součástí Saves Help?

Vyplň formulář.

CHCI PŘISPĚT

Každý brankář, který se dobrovolně zapojil do projektu posílá na konto Saves help za každý svůj úspěšný zákrok minimálně 10,-Kč.

Zapojte se společně s brankáři do našeho projektu a přispějte na jeho konto také. 100% prostředků zaslaných na naše konto putuje na pomoc potřebným. 

Číslo transparentního účtu Saves help:
2801613308/2010

NÁŠ TÝM SAVES HELP V ČELE S BRANKÁŘEM ŠIMONEM HRUBCEM DĚKUJE VŠEM, KTEŘÍ S NÁMI POMÁHAJÍ TĚM, KTEŘÍ TO POTŘEBUJÍ!

Dosud jsem finančně nic nepodporoval, pouze jsem dal párkrát hraný dres do aukce, ve které se vybíraly peníze na dobrou věc. Oslovil mě ale Šimon a jeho nápad mě hodně zaujal. Líbí se mi hlavně, že můžeme formou projektu udělat něco prospěšného, co bude pomáhat dál. Například nákupem vozíků pro parahokejisty, na které jsme se letos složili z vybraných peněz.

Záleží na situaci, ale v prvé řadě mě napadá pomoc někomu v tísni. Nebýt lhostejný a podat mu pomocnou ruku. Nemusí se jednat vyloženě o velký čin, při kterém vytahujete někoho z hořícího domu. Pro někoho může být velmi důležitá i darovaná padesátikoruna na jídlo. I málo může znamenat hodně.

Nedávno mě hodně překvapilo gesto Özila. Rozhodl se s partnerkou zaplatit tisíc operací dětem, které potřebují k léčbě finanční pomoc druhých. Vyzvali i své příbuzné, přátele a známé, že místo svatebních darů budou rádi, když přispějí na takovou věc. Je to moc pěkný příklad lidskosti.

Začal bych rodinou, bez její podpory to nejde. Navíc dědové z obou stran také hráli hokej, pomáhali a radili mi, i když jsem první, kdo u nás chytá. Z trenérů bych vyzdvihl Rostislava Haase, který mi v Opavě pomohl, když jsem začínal. Držel nad námi pevnou ruku, ale učil moderním stylem a směřoval nás dobře. Dalším pokrokem bylo, že mě vytáhl trenér Kamil Konečný ze žáků do dorostu. Viděl jsem na sobě výsledky, i proto se mi vyhnuly myšlenky, že bych s hokejem sekl. Trénovali jsme dopoledne, ale nestěžoval jsem si, že bych šel raději na koupák balit holky. Hokej mě díky jejich přístupu bavil.

CHCI PŘISPĚT

Každý brankář, který se dobrovolně zapojil do projektu posílá na konto Saves help za každý svůj úspěšný zákrok minimálně 10,-Kč.

Zapojte se společně s brankáři do našeho projektu a přispějte na jeho konto také. 100% prostředků zaslaných na naše konto putuje na pomoc potřebným. 

Číslo transparentního účtu Saves help:
2801613308/2010

NÁŠ TÝM SAVES HELP V ČELE S BRANKÁŘEM ŠIMONEM HRUBCEM DĚKUJE VŠEM, KTEŘÍ S NÁMI POMÁHAJÍ TĚM, KTEŘÍ TO POTŘEBUJÍ!

BLOG

Nejnovější článek

KONTAKT

Hubio s.r.o

Oběžná 162/17
Ostrava – Mariánské hory, 709 00

Rostislav Dobřanský

Majitel www.mlsnyjazyk.com

Naplánujte si konzultaci